Sigil Projecten in Senegal

Sigil Projecten in Senegal staan voor het verbeteren van de levensomstandigheden van weduwen en hun kinderen en zwangere vrouwen in het plaateland.

Landbouw met irrigatie voor Weduwen Senegal

Landbouw met irrigatie voor Weduwen

Dit is een programma om weduwen te versterken en te ondersteunen bij de productie van hulpbronnen, door middel van landbouwactiviteiten. Verder, Stichting Sigil gelooft dat ondernemende vrouwen een belangrijk rol kunnen spelen in het inkrimpen van armoede.

Dit programma heeft als doel om de weduwen onafhankelijke te maken en een duurzame financiële inkomsten voor dit doelgroep te garanderen.

Door de opleidingen en financiering van landbouwprogramma’s die gericht zijn op de productie van groenten, waaronder: tomaten, uien, paprika’s, aardappelen, bonen en bissap (hibiscus).

Daarnaast, wil Stichting Sigil fruitteeltbedrijven promoten met de productie van gemeenschapsboomgaarden die het hele jaar door seizoen fruit kunnen produceren: mango’s, sinaasappels, cashewnoten, bananen.

Door deze twee activiteiten, na 1 jaar kan onze doelgroep het hele jaar door profiteren van inkomsten genererende activiteiten door de marketing van de verschillende producten die voortkomen uit dit project.

In het regenseizoen is er vaak te veel regen om te kunnen verbouwen, in de winter is het vaak te droog. Tenzij je irrigatie kan toepassen. Met het irrigatiesysteem kunnen deze vrouwen het hele jaar door cultiveren en hopen ze op 3 oogsten per jaar. Aan het eind van het project is de verwachting dat de vrouwen zelfvoorzienend zijn.

Benodigdheden: Zaden, irrigatiesysteem en training

Pluimveevlees project

Pluimveevlees project senegal

Dit is een project voor empowerment en financiering van weduwen in de veehouderij sector.

Dit project heeft tot doel een gemeenschappelijke kippenstal te creëren voor de productie van vleeskuikens en biologische mest ter bevordering van de biologische landbouw.

Dit project is buitengewoon belangrijk omdat weduwen in staat stelt de afval van kippenhokken te recyclen om het land te bemesten. Dit proces levert hen een dubbel inkomen op, zowel wat betreft de verkoop van vleeskuikens als de verkoop van afval.

Deze diversificatie van middelen zou uiteindelijk de financiële zekerheid van de begunstigde doelstellingen op lange termijn te waarborgen.

Benodigdheden:

Pelletpers machines voor het maken van kippenvoer; Kuikens; Broedmachine; Grondstoffen voor het maken van kippenvoer; medicijn- en vaccinatiekosten Slagerij benodigdheden.

Culturele en opleiding centrum

De bouw van een multifunctioneel opleidingscentrum is een gemeenschapsproject voor alfabetisering.

Deze centrums zullen verantwoordelijk zijn voor het opleiden van gemeenschappen in nieuwe landbouwtechnieken, de verwerking van landbouwproducten en beroepsopleidingen in de landbouw- en veeteeltsector.

Dit centrum zal verschillende opleidingen moeten aanbieden, waaronder

• Tuinbouwopleiding
  • Opleiding in de verwerking van landbouwproducten
  • Verpakken van agrarische producten